Het bestuur van het Mediafonds provincie Utrecht

De Bestuursleden hebben expertise en ervaring in de wereld van journalistiek. Statuten, reglement en proces van beoordeling en toekenning van aanvragen zorgen ervoor dat ze dat ieder voor zich en samen als collectief op basis van neutraliteit en onafhankelijkheid doen.

Het bestuur is tot stand gekomen op voordracht van een aantal door de Provincie Utrecht geselecteerde instellingen op het gebied van onderwijs, media of journalistiek of openbaar bestuur zoals organisaties als de Nederlandse Vereniging van Journalisten, de Hogeschool Utrecht, Vereniging van Nederlandse Gemeenten Utrecht en de Stichting Nederlandse Lokale Publieke Omroepen.

Het bestuur bestaat uit onbezoldigde vrijwilligers die voor de maximaal 7 vergaderingen vacatiegeld ter hoogte van 150 euro ontvangen. Het bestuur beoordeelt de aanvragen op grond van een aantal criteria die voortvloeien uit het reglement van de stichting Mediafonds provincie Utrecht.

Vragen of opmerkingen? Mail ons: bestuur@mediafondsprovincieutrecht.nl

Het bestuur van het Mediafonds provincie Utrecht bestaat uit de volgende leden:

Michel Simons

Michel Simons (1953), oud-radiomaker en oud-docent aan de Fontys Hogeschool Journalistiek en de Vrije Universiteit Amsterdam. Voorzitter, voorgedragen door de Nederlandse Lokale Publieke Omroep.

MAAIKE SEVERIJNEN

Maaike Severijnen (1973), docent aan de School voor Journalistiek in Utrecht, onderzoeker bij het lectoraat Kwaliteitsjournalistiek in Digitale Transitie en freelance journalist. Secretaris, voordragen door de Hogeschool Utrecht.

CEES VAN EIJK

Cees van Eijk (1958), voormalig wethouder in de gemeente Amersfoort en Utrecht. Penningmeester, voorgedragen door de Vereniging Nederlandse Gemeenten.

Connor Clerx

Connor Clerx, presentator en podcastmaker BNR
Opvolger van Vanessa Ackah.

Rick van Dijk

Rick van Dijk (1966), coördinator Vereniging van Onderzoeksjournalisten, ZZP-er en penningmeester Leids Mediafonds. Bestuursfunctionaris.